Okresowe-BHP.pl Newsroom Wypadek przy pracy- Doręczenie protokołu powypadkowego
Wypadek przy pracy- Doręczenie protokołu powypadkowego
24.04.2023

Wypadek przy pracy- Doręczenie protokołu powypadkowego

Do obowiązków pracodawcy, po zgłoszonym wypadku przy pracy należy niezwłoczne doręczenie poszkodowanemu pracownikowi, a w razie wypadku śmiertelnego - członkom rodziny poszkodowanego, zatwierdzonego protokołu powypadkowego sporządzonego przez zespół powypadkowy.

Wypadek przy pracy obowiązki pracodawcy: 

Doręczenie protokołu powypadkowego poszkodowanemu 

Zatwierdzony protokół powypadkowy pracodawca niezwłocznie doręcza poszkodowanemu pracownikowi, a w razie wypadku śmiertelnego - członkom rodziny poszkodowanego.

 

Doręczenie protokołu powypadkowego właściwemu inspektorowi pracy 

Pracodawca ma obowiązek niezwłocznego doręczenia protokołów powypadkowych dotyczących wypadków śmiertelnych, ciężkich i zbiorowych właściwemu, ze względu na miejsce zdarzenia, inspektorowi pracy Państwowej Inspekcji Pracy. 

W przypadku stwierdzenia przez inspektora PIP, że w protokole powypadkowym zamieszczono ustalenia naruszające uprawnienia pracownika lub występują nieprawidłowe wnioski profilaktyczne, inspektor może zwrócić ten dokument pracodawcy, a także zawnioskować o ponowne ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku.